Politica de retur

Politica de retur

Conform Ordonanței de Urgență Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, înainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art.13 alin.(3) și art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile începând de la ziua în care intra în posesia fizică a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.
Astfel, conform legislației în vigoare, perioada de returnare a unui produs sau renunțare la un serviciu expiră în termen de 14 zile de la:
• ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului produs – în cazul în care Cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat;
• ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese.

Prin contract la distanță se înțelege contractul de furnizare de produse sau servicii încheiat între un comerciant și un consumator, în cadrul unui sistem de vânzare organizat de către comerciant, care utilizează în mod exclusiv, înainte și la încheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicare la distanță.

Dreptul de retur în 14 zile se adresează doar clienților care au achiziționat produse online de pe site-ul https://adk.ro.

Produsul returnat trebuie sa fie în aceeași stare în care a fost livrat. Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, să nu aibă semne vizibile de folosință sau într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca și nou (ambalaj deschis, accesorii lipsa, produs deteriorat).

Vânzătorul își rezervă dreptul de a solicita o taxă pentru readucerea produsului în stadiul inițial, după caz, sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca resigilat sau, la solicitarea Cumpărătorului, va reexpedia produsul, cheltuielile de livrare fiind suportate de către Cumpărător.

Bunurile returnate ce prezintă urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se acceptă retur numai după aducerea lor la conformitate, implicând  costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Resigilat. Valoarea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.

Orice diminuare a valorii produselor rezultată din manipularea acestora altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării produselor este în responsabilitatea Cumpărătorului.

Pentru claritate, din prețul total al produsului returnat, Vânzătorul va reține o sumă de bani ce reprezintă diminuarea valorii Bunului în proporție de 5%-50% din valoarea inițială a produsului, după caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicată către Cumpărător la recepționarea produselor returnate.

Vânzătorul va rambursa contravaloarea produsului în maxim 14 (paisprezece) zile de la data informării https://adk.ro/ de către Consumator asupra deciziei sale de retragere din contract.
Suma va fi returnata după cum urmează:
• pentru Comenzile achitate cu card bancar - prin restituire în contul din care a fost efectuată plata sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
• pentru Comenzile achitate cu Ordin de plată - prin virament bancar sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
• pentru Comenzile achitate ramburs - prin restituirea contravalorii produsului în contul bancar transmis de client sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
• pentru Comenzile achitate prin credit de consum - anulare/recalculare contract rate.

În cazul produselor mari, gen utilaje, mobila de gabarit, electrocasnice (frigidere, mașini de spălat rufe, boilere, aparate de aer condiționat etc, de ex.), în situația în care clientul primește un produs greșit sau defect, cheltuielile de retur vor fi suportate de Marcel Prod SRL și de fiecare vânzător afiliat marketplace-ului în parte.

Vânzătorul va putea amâna rambursarea contravalorii produsului până la primirea produsului vândut sau până la primirea unei dovezi conform căreia acesta a fost expediat.
Rambursarea fondurilor se va face în termen de 10 zile de la primirea returului, prin aceeași metodă folosită la plată (mandat poștal pentru plata la livrare sau rambursarea pe card). Se rambursează doar valoarea produsului, fără taxe de transport.
Pentru comenzile plătite cu cardul suma va fi returnată pe același card utilizat la tranzacționare, în decurs de 3-30 de zile de la acceptarea returului.

Sunt exceptate de la dreptul de retragere:
• înregistrările audio sau video sigilate care au fost desigilate după livrare;
• ziarele, periodicele și revistele;
• conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere (ex. e - book);
• contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Cumpărătorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere după executarea completă a Contractului de către Vânzător;
• furnizarea de produse/ servicii al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară pe care Vânzătorul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
• furnizarea de produse confecționate după specificațiile prezentate de Cumpărător sau personalizate în mod clar;
• furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
• furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de Cumpărător;

Coș cumpărături